הרב עמאר: "הגענו למצב שכבר לא מסוגלים להתפלל, רק לצעוק"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on הרב עמאר: "הגענו למצב שכבר לא מסוגלים להתפלל, רק לצעוק"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור המצב הביטחוני הקשה השורר בארץ ישראל במסגרת עצרות התפילה לנוכח המצב הביטחוני הקשה, הגיע אתמול הראשון לציון הגרש"מ עמאר לעיר אשקלון מוכת הרקטות, בכדי לעודד את הציבור לאמונה וכן לבקר את החיילים הפצועים שחזרו משדה הקרב.

    ראשית הגיע הרב לבית החולים 'ברזילי' בעיר שקלט פצועים רבים. הוא התקבל ע"י סגן מנהל בית החולים ורב העיר רבי יוסף חיים בלוי, שלווהו במחלקות הכירורגיה והאורתופדיה. בכל מקום שהגיע, קיבלוהו המשפחות בשמחה רבה, וביקשו את ברכתו. הרב האציל מברכתו על הפצועים וערך 'מי שברך' מיוחד לרפואתם.

    משם נסע אל עצרת התפילה המרכזית, בבית הכנסת "בית אהרון" בהשתתפות מאות מתושבי העיר. יצוין, כי מיד בתחילת העצרת נשמעו שתי אזעקות ממושכות שגרמו לחרדה רבה בקרב המשתתפים. לאור הסכנה, נאלצו המארגנים להגביל את כניסת המשתתפים מעבר למה שמכיל המרחב המוגן של בית הכנסת. בשל כך רבים חזרו לביתם וקראו תהילים.

    את העצרת פתח רב העיר, הגאון הרב יוסף חיים בלוי שליט"א, שעורר את העם להתחזקות באמונה בימים אלו.

    את המשא המרכזי נשא הרב עמאר ובין דבריו אמר: "רבותי, עם ישראל נמצא בסכנה גדולה ואנחנו מתפללים ונושאים עיננו לה'. עם ישראל במצרים זעקו אל ה' – 'וישמע אלוקים את נאקתם'. לא כתוב זעקתם או שוועתם אלא 'נאקתם'. מה ההבדל? הסבירו הראשונים שזעקה זה כשאדם עוד מסוגל לצעוק, להוציא מילים מפיו, אבל לפעמים, מרוב הצער והצרות האדם מגיע למצב שאיננו יכול לבטא את המילים אלא מוציא איזו קול הברה וזו נקראת נאקה היוצאת מעומק הלב. וזו זעקה שמתקבלת מיד על ידי בורא העולם.

    "מורי ורבותיי, נעמוד כולנו עכשיו, נפתח את ההיכל ונזעק לה' מנהמת ליבנו, שהתפילה תהיה מקירות הלב – הכי עמוק שאפשר. להרגיש שאין לנו על מי להישען ועל מי לבטוח רק לה' לבדו. ואליו עינינו נשואות. רק בהכנעת הלב אפשר לנצח את מידת הדין".

    לאחר דבריו הנרגשים התקיימה במקום עצרת תפילה המונית, תוך קריאת פרקי תהילים ותפילות נוספות עבור חיילי צה"ל וישועת עם ישראל. בסיום העצרת, הציבור עבר בסך כדי להתברך מהראשון לציון בברכת חודש טוב ומבורך ושנתבשר בבשורות טובות.

    צילומים: רוני חי
    IMG_1718

    IMG_1646

    IMG_1369

    IMG_1423

    IMG_1502



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמה הדברים מרגשים ונכונים, מי לנו גדול ממרן הראשון לציון הרב עמאר שליט"א, ואם הוא כך אומר, בטו שזה הזמן להתחנן לה' ולבכות. יישר כח